Malaysia Leading Online Shopping Marketplace

  • Sell With Us
  • Follow Us On
  • Notifications
    Recently Received Notifications
  • Help
  • Sign Up
  • Login

Please Login to see product.

KOMBO : Kru Paranormal
No Rating Yet
0 Sold
/ Per Item

Shipping

   Free Shipping
Free shipping West Malaysia for orders over RM250.00

Color

Please select product variation first

Quantity

3 Items Left
Total
RM 60
Store Overview
Ara Emp Books
10 days ago
Products 3851
Followers 30
Rating 5
Joined 5 Years Ago
Cancellation Rate 0%
Product Specification
Category
: Books & Media  >  Action, Crime & Thrillers
Brand
: Penerbit X
Model
: Not Specified
SKU
:
Dimension (Length x Width x Height)
: 20.00 x 12.00 x 4.00
Weight(kg)
: 0.6
Manufacturing Country
: Malaysia
Warranty Type
: No Warranty
Warranty Value
: -
Warranty Description
: -
Ship From
: Terengganu

Product Description
Tajuk : KOMBO: Kru Paranormal

ISBN : kombo-kru-paranormal

Format : Softcover

Berat : 0.60 kg



KOMBO: Kru Paranormal merangkumi 5 buah buku iaitu:

1. Kru Paranormal: Baphomet
2. Kru Paranormal: Hantu Misi
3. Kru Paranormal: Imaginary Friend
4. Kru Paranormal: Shadow People
5. Kru Paranormal: Hantu Kilang Lama



SINOPSIS





Kru Paranormal: Baphomet



“Apa istilah cerita mistik yang disebarkan melalui sosial media ni? Lupa aku,” tanya Huda.

“Creepypasta! ” jawab Zamir. “Di Malaysia pun ada sekarang.”

“Kisah creepypasta Malaysia? Slender Man versi Malaysia? Hantu galah ke?” tanya Huda separuh berseloroh.

“Bukan,” jawab Zamir. “Hantu kepala kambing.”

Imtiaz dan Huda mengekek ketawa.



Imtiaz, Zamir dan Huda, tiga sahabat yang mengendalikan saluran YouTube mereka sendiri bernama Kru Paranormal, yang memfokuskan pada kisah-kisah misteri dan mistik. Tanpa disangka, perbualan mereka bertiga tentang hantu kepala kambing menjadi perbualan terakhir mereka bersama apabila Zamir terkorban dalam satu letupan feri.

Imtiaz yang berada di tempat kejadian sempat merakam seorang pemuda memanjat bumbung feri itu. Setelah meneliti rakaman itu, didapatinya ada bayangan manusia berkepala kambing di sisi pemuda itu sebelum letupan berlaku. Mayat Zamir ditemui, namun Huda sering menerima panggilan telefon daripada Zamir yang mengatakan dia tersesat dan tidak tahu di mana dia berada. Apakah yang sebenarnya berlaku?

Sementara itu, Inspektor Rahil tidak menyangka kes letupan feri ini membuatkannya terpaksa menghadapi semula kegagalan masa lampau. 17 tahun lalu, dia telah gagal menyelamatkan anak Encik Halim, dan kini, dia perlu berhadapan semula dengan lelaki itu untuk membawa berita malang seorang lagi anaknya, Zamir. Maruahnya sebagai pegawai polis perlu ditebus semula. Bersama-sama Koperal Darina, penyiasatan mereka membongkar sesuatu yang tak masuk dek akal, dan ada suatu kuasa yang menakutkan sedang mencaturi banyak nyawa tanpa sedar.





Kru Paranormal: Hantu Misi



“Mangsa bernama Farina. Berusia enam belas tahun. Masih bersekolah. Ibu dan ayahnya meninggalkan dia bersendirian di rumah pada jam dua petang tadi dan kembali ke rumah dalam jam lapan malam,” lapor Koperal Darina.

Inspektor Rahil menghampiri mayat gadis itu dan meneliti keadaannya. “Kesan kelar di leher, dan tidak ada banyak darah menitis di lantai. Sama dengan kes hantu misi?”

“Ya, tuan,” jawab Koperal Darina.

“Jadi, kita ada kes pembunuh bersiri,” kata Inspektor Rahil sambil mengenakan cermin mata hitamnya.

* * *

Bandar raya Johor Bahru dikejutkan dengan beberapa kes pembunuhan gadis-gadis sunti. Kecoh di media sosial kononnya ia angkara hantu misi apabila ada saksi yang mendakwa melihat kereta berwarna putih yang dipandu seorang wanita berpakaian jururawat di tempat kejadian. Kononnya hantu misi ini adalah seorang wanita yang wajahnya menjadi buruk kerana melanggar pantang ilmu hitam yang dipelajarinya untuk menjadi lebih cantik. Untuk memulihkan wajahnya, dia perlu membunuh dan meminum darah sembilan anak dara sunti.

Kisah hantu misi yang popular di Internet menarik Imtiaz untuk menjadikannya sebagai bahan dalam saluran YouTube Kru Paranormal. Dia memulakan penyiasatannya sendiri, dan ia membawa kepada pertemuannya dengan seorang gadis, yang tanpa pengetahuannya, dihantui oleh lembaga manusia berkepala kambing.

Dapatkah Inspektor Rahil dan Koperal Darina, dengan bantuan Imtiaz menghentikan kes pembunuhan bersiri ini dan mencari dalangnya yang bertanggungjawab?





Kru Paranormal: Imaginary Friend



“Mak Uda kenal tak dengan budak lelaki bernama Ajin?” tanya Khairil.

“Dulu, masa kamu kecil dan selalu datang ke mari, kamu selalu bercerita tentang kawan kamu bernama Ajin,” beritahu Mak Uda Siah.

“Pada mulanya kami ingat memang betullah kamu ada kawan bernama Ajin. Tapi lepas tu baru kami sedar, Ajin ni rupa-rupanya kawan khayalan kamu saja,” sampuk Pak Uda Hamdan.

“Kami selalu nampak kamu bercakap seorang diri dan membahasakan orang yang kamu berlawan cakap tu sebagai Ajin. Tapi bila kamu dah semakin besar, kamu pun berhenti bercakap seorang diri,” ujar Mak Uda Siah.

Khairil berasa pelik kerana dia juga terasa seperti pernah bertemu dengan Ajin sebelum ini. Benarkah Ajin ini hanyalah rakan khayalannya?

Setelah sepuluh tahun merantau ke Australia, Khairil pulang ke kampung halamannya kerana ibunya, Mak Hajah Munah sakit. Sewaktu menjaga ibunya, Khairil sering mengalami kejadian aneh. Malah, pak ciknya memberitahu ibunya sering hilang dari rumah, tetapi muncul semula beberapa hari kemudian, sedangkan ibunya sedang sakit dan tidak mampu bergerak.

Terdengar juga cerita-cerita jahat yang menuduh ibunya mengamalkan ilmu hitam dan dia tidak boleh mati selagi ilmu itu tidak diturunkan kepada pewaris seterusnya. Khairil juga sering bertemu dengan seorang budak lelaki bernama Ajin di kawasan rumahnya dan Ajin mendesak Khairil agar mencabut nyawa ibunya. Khairul menjadi bingung, dan ada masanya dia tidak dapat membezakan antara realiti dan khayalan.

Siapakah Ajin? Apa kaitan Ajin dengan perlakuan pelik ibu Khairil? Dan benarkah Mak Hajah Munah mengamalkan ilmu hitam?

Dalam kes ini, Darina menjumpai sesuatu yang memeranjatkan!





Kru Paranormal: Shadow People



“Saya selalu nampak makhluk hitam menyerupai bayang-bayang. Makhluk tu berjari tajam macam pisau dan cuba menikam saya, bang,” cerita Ajin.

“Ini makhluk bayang-bayang yang sama yang kamu kata bawa lari Tam?” tanya Ehsan.

“Ya….” Ajin mengangguk.

“Makhluk tu yang muncul dalam mimpi kau?” tanya Ehsan.

“Kadang-kadang dalam mimpi. Kadang-kadang saya nampak betul,” Ajin berterus terang. Ehsan menelan liur. “Sejak Tam hilang, bayang-bayang hitam tu lebih kerap menunjukkan diri. Dia macam mahu membunuh saya,” kata Ajin.

“Kadang-kadang dalam mimpi. Kadang-kadang saya nampak betul,” Ajin berterus terang. Ehsan menelan liur. “Sejak Tam hilang, bayang-bayang hitam tu lebih kerap menunjukkan diri. Dia macam mahu membunuh saya,” kata Ajin.

* * *

Ajin dan abangnya, Aloy melarikan diri daripada ibu kandung serta ayah tiri mereka yang selalu mendera mereka. Sewaktu meninggalkan rumah ibunya, Ajin melihat kelibat bayang-bayang hitam. Sejak dari itu, makhluk itu sering menunjukkan diri di hadapan Ajin. Dan setiap kali ia muncul, pasti akan ada orang-orang yang rapat dengannya mati.

Setelah beberapa tahun berlalu, Ajin hidup bergelandangan dan bersahabat dengan Tam. Suatu malam, bayang-bayang hitam itu muncul semula setelah sekian lama tidak menunjukkan diri. Dan dalam masa yang sama, Tam pula hilang.

Ehsan, seorang pemuda yang baru dikenali cuba membantu Ajin. Namun siasatan Ehsan telah membongkar rahsia di sebalik kemunculan bayang-bayang hitam itu dan juga kejadian bunuh yang sering berlaku dalam kalangan orang-orang yang rapat dengan Ajin.

Dalam masa yang sama, muncul Maimunah yang kematian anak lelakinya, Aril yang sebaya dengan Ajin. Maimunah memerlukan pertolongan Ehsan, yang melibatkan Ajin. Apakah rahsia di sebalik bayang-bayang hitam itu dan apakah agenda sebenar Maimunah?





Kru Paranormal: Hantu Kilang Lama



“Dulu, sekumpulan budak-budak muda dari KL datang sini cari kilang lama tu. Bila jumpa, mereka bermalam di kilang tu sebab nak rakam suasana tempat tu pada waktu malam. Tapi, katanya sampai sekarang mereka tak dijumpai. Hilang macam tu saja. Tak tahulah betul ke tidak cerita tu,” beritahu Pak Man.
“Ah, konon cerita budak-budak tu datang ke kilang lama tu sebab nak berpesta pora, bercampur jantan betina tak ada batasan. Agaknya tercabarlah hantu puaka kilang tu bila dia tengok budak-budak tu perangai lebih puaka daripada dia,” ujar Pak Rok pula.

* * *

Kru Paranormal menjejaki sebuah kilang lama di Jeram, Kuala Selangor, lokasi mistik yang sukar ditemui namun selalu disebut dalam kalangan peminat aktiviti paranormal. Rancangan awal mereka hanyalah untuk merakam persekitaran kilang itu, namun disebabkan kereta Zamir tiba-tiba mengalami masalah, mereka terkandas di tempat itu.

Pada tengah malam, Imtiaz diganggu dua lembaga yang hampir hangus. Kemudian dia menjumpai bangunan asrama yang hampir runtuh kerana terbakar, yang menyimpan banyak misteri dan kisah tragis penghuninya.

Dapatkah Kru Paranormal membongkar misteri kilang lama dan asrama yang terbakar itu? Apakah kaitannya tempat ini dengan pelbagai kes pembunuhan hilang kepala di Johor sebelum ini? Ada tragedi besar yang menimpa Kru Paranormal. Adakah mereka akan kembali sama seperti dahulu?

Product Review
- / 5.0
  • 0 Shopping Cart
  • Wishlist
  • Voucher Center
  • Information
  • Chat
  • Login / Signup
  • What's In The Box
  • Share
  • Back
  • Back To Top
  • ©2022 PG MALL. All Rights Reserved.